2009. május 14., csütörtök

Fánkom -Bákom :)


Napok óta halogatom a fánk sütést, na de nem azért,mert annyira bonyolult lenne, hanem mert próbáltam Zsuzsi barátném mellett szolidalítani (ő most fogyózik.)Hétfőtől én is belekezdek, de most ez még kellett. :)
Az utolsó szemet még sikerült elkapnom, róla készült fotó.Ő már ugyan nem szalagos, mert azokat ettük meg először, de megteszi :).

Nekem kb 25 db fánkocskám lett, de ha valaki dundibbakat szeretne kijön beleőle kb 20 darab
Hozzávalók:
50dkg liszt
1,5dl tej
4 dkg élesztő
5 dkg porcukor
6 dkg olvasztott vaj
5 db tojássárga
1citom héja
1 löttyintésnyi (kb egy felesnek megfeleő) hajós rum :)
Az élesztő felfuttatam a langyos tejjel amibe egy kics porcukrot is kvertem, ez kb 15 perc.
Addig amíg ők jól összeszerelmesdtek ,leszitáltam az 50dkg lisztet,hozzáöntöttem az olvasztott vajat, a tojássárgákat a porcukrot,a citromhéjat és a rumot. A tompavégű karral a robotgéppel jól összedolgosztam őket és a hozzá zuttyintottamn a felfuttatott élesztőt. A géppel amilyen sokáig csak tudtam szép hólyagosra dagasztottam. Miután végeztem, jól bebugyolálva a sütőm tetejére(nem bele,előtte 20perccel már begyújtottam, hogy kellőképpen felmelegdjen :))tettem .30perc alatt a duplájára dagasztottam.
A gyúródeszkán újnyi vastagságura nyújtottam a tésztát, ami meleg !!!volt.Imádddom!!!Jól belenyomtam az arcomba a meleg tésztát :):):)Egy sima pohárral ami kb 5-6cm átmérőjű kiszagattam. Az így kapott korongocskákba belenyomtam a z ujjamat és még 10 percig letakarva hagytam kelni.Addig legalább jól felforrósodott az olaj. A legnagyobb rózsán sütöttem, mert a serpenyőm elég széles, de annyak is a legkisebb fokozatán. ÉÉÉÉSSSS JÖN A TITOK, Hogy mitől is lesz szép szalagos a FÁNK.
Ahogy belerekom az oljba őkelméket,már teszem is rá a serpenyő fedőjét!!!!1 perc így ,1 perc a túloldalán és már kész is.

A tésztáját direkt nem cukrozom meg nagyon amikor még csak készítem, mert a a lekvártól, és..vagy a rászort porcukortól így is a Baklava édes lesz .
A fííííínom kis lakvárokat ízszerinte egy Almás -fahéjasat és egy Rózsaszirmosat, még Hollókőn sikerült beszerezni.
Hát mit mondjak..Elfogyott. Vicces lenne, ha a receptek mellé nem csak az elkészítési időt, hanem az elfogyasztási-eltűntetési időt is leírnák!Hi-hi.Ha jól meggondolom, a szomszédunknak levittem 5 darabot nekünk maradt 20darab, és az utolsó kis csoffadt darabot tudtam már csak lekapni mindez kb 45 percnyi történelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése