2009. szeptember 14., hétfő

SültTejbelizs ....ahhha

Persze rizskoh-nak is hívhatnám, de mivel nincs benne a tojás fehérje ezért csak
, sülttejbelizs,.
Mivel problémáim akadnak néha az "R" betű kiejtésével, és mert az egyik kedvenc filmem a Halálos fegyver(Benny bácsi is hadilábon áll velük) így Nincs R betüzés itt kérem szépen
A sok főzős újság valamelyikében olvastam, és jól átkreografáltam.Ímhol Ő:

1/2 kiló sima rendes mezei Lizs(rizs)
1L tej
4 vaniliás cukor,
6 evőkanál cukor,
2 citrom reszelt héja
fahéj
mazsola
rum
1 csipet só
4 tojás sárgája,
2 evőkanál liszt

(ha valaki szeretné a fehérjét is beletenni, csk verje kemény habbá egykis porcukorral és amikor összekeverte már a sárgájával és a liszttetl a masszát, óvatosan keverje bel ezt is,könnyebb lesz a tésztája)
Baracklekvár

Mivel a gyorrizs korszakában nőttem fel, mindig elfelejtem, hogy a rendes rizs az nem fog 5 perc alatt megfőni, senki ne számítson rá!!!Csak szóltam..

A legfontosabb: beáztatok két maroknyi mazsolát 1-1,5dl rumba.
Egy nagy edényben felteszem a hideg tejben a rizst főni, hozzáteszem a cukrot, a vaniliás cukrot, a két citrom héját belereszelem, fahéjat és várok, persze közben kevergetem sűrűn a Lizsemet amíg megpuhul és magába szívja a tejet,fontos, hogy a masszánk elég szaftos maradjon.Nekem kb 25 perc alatt főtt meg a rizs.
Amikor megpuhult lezártam a gázt és hozzákevertem a tojások sárgáját, a rumos mazsolát és a lisztet.Előmelegített sütőbe, Vízzel kiöblített hőálló üvegtepsibe tettem és kb 35 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Szerettük nagyon, jó kis anyukám által készített borzasztóan édes Baracklekvárral. Szem behuny tiszta törökös-arabos ízek.

Na jó így könnyebb lesz elképzelni a török világot, ez lehet az aláfestés: http://www.youtube.com/watch?v=g2uy7Cfl6kU&feature=related

1 megjegyzés:

  1. Hmm...... Igazán kedvet kaptam egy kis rizskoch-hoz. Én csokiszósszal szeretem. Az is igen geil.

    VálaszTörlés